18 år och sk "vuxen"

I dag är det som sagt min 18 års dag, eller dagen som varit rättare sagt då den sakta glider mot sitt slut. Här kommer lite info vad en sådan som jag gör då man helt plötsligt är "vuxen" ______________________________________________________________________________ Steg upp i morse till min väl förberedda frukost, jag hade ställt iordning allt kvällen innan så det skulle gå så smidigt som möjligt (då man inte hade någon som serverade en frukost på sängen) Min första inblick i att vara myndig var då jag märkte att jag faktiskt kunde delta i tävlingarna på radion, om jag ville dvs. Första grattis smset kom från Malin, tätt följt efter Mamma som även mailat där det stod att hon lagt in 1000 spänn på kontot, tackar :) Sen så fick meddelande av oskar, kim, josse, sebbe, jacob, wiktor, linus, pär, cilla hanna, sandra, och ett samtal av pappa:) Jag hade körlektion och fick ett grattis från körläraren (och en rekommendation om att boka fler lektioner) Kom tillbaka till skolan och lunchade med Malin och Sandra, och fick en ingivelse m att jag borde köpa ett paket ciggaretter, Varför? - För att jag KAN!! åkte ner på stan och köpte ett paket Blend no 4 (det rosa paketet :)Sen goch vi på Waynes och fikade. Efter sista lektionen så gick jag och cilla och handlade på stan, hittade en mössa som jag köpte och en kappa, som jag planerar att köpa :) vi åkte hem och åt sallad, snackade lite, sen kom lillebror förbi och länsade mitt skafferi innan vi for till farmor och fikade. Fick även presenter, Av cilla fick jag två doftljus och en bodyscrub, av cillas mormor (som fortfarande envisas med att ge mig presenter) fick jag en liten ljuslykta. Av farmor fick jag tesilar och 1000 spänn, så jag kanske kan köpa den där kappan på HM som var så snygg :) Lånade ett par badbyxor av lillebror då jag ska gå på edda i morgon och bada på idrotten (kommer att bli drygt att gå dit men det är bra med motion :)hoppas att jag kan lifta med någon tillbaka till skolan jaja, det finns säkert en massa andra roliga detaljer att berätta men jag orkar ite då min födelsedag nyss tog slut.. Till veckan blir det fler körlektioner, middag hos farmor, träffa mamma och pappa, göra läxor, skriva under ett protokoll och på fredag.. då är det FEST!!! då ska vi ut på O´learys ;)

Kommentarer
Postat av: Nina

Grattis på födelsedagen! ^^,

2008-12-16 @ 16:51:51
URL: http://ninaopuh.zoomin.se
Postat av: Mdde

Gratis :)

2008-12-18 @ 17:42:55
URL: http://maddsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0