Kan någon köpa ut åt mig???

Jag var på ICA i dag för att handla mat (mjölk och gurka) och hittar denna underbart söta tändare med Betty Boop på, den kostade bara 12 kronor så jag tänkte köpa den (jag älskar ju trots allt Betty)

Då kommer shocken/frågan (whatever)
- Har du leg?

Man ska visst vara 18 år för att få köpa tändare enligt lagen (Enligt ICA i alla fall)

Så jag lägger snällt tillbaka tändaren eftersom att det är 21 dagar kvar tills jag fyller 18 år.

Inget negativt om butiksbiträdet såklart, han tyckte själv att det var en konstig regel.

Så frågan är:
Är det leg på att köpa tändstickor då?

En tändare har gas i sig, så det kanske är farligt.

Men Hårspray då? fyllda med gas och brandfarlig vätska,
Rakblad är vassa...
Knivar är vassa och farliga, man får inte ens ha dem då man går på stan, men tändare får man ha då..

Konstig värld..

(Någon får ju hemsk gärna köpa den åt mig.. den är svart med Betty Boop, hon har på sig ett par blå jeans och ett rött linne..)

Kommentarer
Postat av: MALINSOFIELARSSON

JAG är olaglig;D jag gör det

2008-11-24 @ 22:50:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0