Dåliga vägar

Var på FROG i kväll och kl 23.00 skulle jag köra hem och passade på att också skjutsa hem marina, det är inte en så stor omväg, men man kör genom en skogsväg så det är lite mer spännande.
Vi hade fått en varning om att det kunde vara blött och slirigt på vägen, men eftersom att det var asfalterat så kunde jag inte klaga över annat än alla hål som fanns och fundera över vad det var för bil jag hade bakom mig (det kör inga bilar på denna vägen)
Vi tänkte att det kunde vara en av marinas bröder och att vi skulle märka det när vi kom fram.

Väl framme vid Marinas hus så skulle jag svänga in på uppfarten.. och slurp sa det bara så åkte jag fast i ett lerhål.. Vägen var så blöt och svag just där jag svängde in att framdäcken åkte rakt ner och det resulterade i att jag körde fast ganska rejält, eftersom jag har framhjulsdrift.. där satt jag fast, på marinas leriga uppfart mitt ute i skogen halv 12 på natten..

Som tur var så visade det sig att det var Marres bror Bjarne och hans tjej som körde bakom mig så han fick dra loss mig ur leran med sin lastbilsaktiga sak... Jättetack till dom för det :)

Men historien slutar inte här, jag fortsatte min färd genom norsjös outgrundliga skogsvägar och då den asfalterade vägen slutade vid marres hus så började jag förstå vad varningarna handlade om.
Vägen var lerig, mjuk och halkig på grund av smältvattnet så man slirade sjukt mycket, men av någon anledning lyckades jag h¨lla mig kvar på vägen och tog mig tillslut välbehållen hem.

Jag tror att det enda jag fått är en skitig bil men det är så mörkt så jag får kolla och ev fotografera det i morgon.. 

Men spännande var det ;)

Kram och godnatt ^^ 

Kommentarer
Postat av: MALINSOFIELARSSON

SMIDIG BRUD

2009-04-26 @ 23:30:27
URL: http://mycketsuburbia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0