random

Har suttit och slösurfat och hunnit bli tokig på detta, läste i
15år & gravid med tvillingars blogg (vet inte varför jag hamnade där) en kommentar i ett inlägg om hennes väns beslut att göra en abort.

Angelica:

"Det är inte att släcka ett liv när man gör abort! Enligt mig iaf.
Tänk vad många liv en man gör av med då han runkar eller har sex då!
haha, flera miljoner!"

Men herregud!! en spermie är en halv kromosomuppsättning till en människa, det är en cell,
Ett ägg är den andra halvan av en sådan uppsättning av kromosomer, då de smälter samman bildas ett embryo med hela uppsättningen och är då (i veteskapliga termar) en människa..

Så jämför inte en spermie med ett embryo, jämför hellre spermien med ett ägg. och då är det tekniskt sett en form av mord varje gång en kvinna har mens, för att kroppen stöter ifrån sig ägget, ett potentiellt liv..

Jag är inte en abortmotståndare!!!! Klart att man får göra abort om man vill..
.. Jag är bara en besserwisser



övriga slutsatser
(som tas upp pga disskussioner som komit upp under åren)
Eftersom en spermie bara är en cell med en halv kromosomuppsättning och inte genetiskt sett är en människa förrns den tillsammans med ett ägg bildat ett embryo..
.. så räknas det inte till kannibalism om man svälger killens sats

...

fråga inte vem eller varför frågan kom upp.. det var läääängesen
..


Kommentarer
Postat av: MALINSOFIELARSSON

svar: VI MÅSTE ATTAKERA EMMA NU!

2009-04-15 @ 18:30:19
URL: http://mycketsuburbia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0