Jul, Juldag & Annandagen

Julen spenderades i Norsjö Jag jobbade från 7 till 4 på självaste Julafton, Det var faktiskt jättetrevligt, för om jag hade varit hemma så skulle jag sovaså länge som möjligt sen kanske spendera 45 min för att göra mig fin och sedan vänta på släkten, Men nu kunde jag utnyttja hela dagen.

Visst det var lite tungt att stiga upp på morgonen men man kom igång efter ett tag, Det var bara 5 stycken vårdtagare på jobbet då en åkt hem till familjen över julnoch 3 tyvärr gått bort de senaste månaderna och inga nya hunnit flytta in. Så det var 3 som tog hand om 5 st så vi hade en rätt slapp dag med dusch, finkläder och hårrullning.

Sen fick jag en rast som jag sov igenom innan lunchen kl 1, det var ett jättefint julbord, sen fick vi besök av Vårdtagarnas släktingar som även fikade med oss innan Tomten kom så då fick vi hjälpa till att öppna paket och titta på kalle anka, sen slutade jag och fick åka hem till familjen.

Snabbt in i duschen och klä sig sen var det Julbord igen:) MUMS!

Hemma var det Jag, Marcus, Linus, Mamma, Pappa, Farmor, Mormor, Morfar, Morbror Peder, Marlene & Kusin Alma på 3 ½ år.


I år var Linus tomte och Alma skulle ge sina nappar till Tomten så att han kunde ge dom till bebisarna :D Vilket underbart sätt att avvänja dom från tutten.

Jag fick julklappar :) Pengar,pälskrage, underställ, en bok, och hudvårdsgrejjor mm

Resten av julaftonskvällen tillbringades framför Sagan om de 2 tornen och en massa godis och dricka :) Helt underbart!

Juldagen

Spenderades Hemma hos Cillas Mormor som ställde till kalas, ännu ett Julbord bjöds det på och en massa efterrätter.

På kvällen så Var det Prep time hemma hos Cillas syster Lina, där var det smink, hår och Nadja som gällde, (Nadja är Linas dotter på 1 år och 7 månader, hon kallas även Pipis :)

Efter det så lämnades nadja hos Mormor Maj och vi drig på Förfest hos johanna innan det blev dags för hotellet i norsjö, en klassisk hemvändarfest där man känner nästan alla, det var riktigt trevligt. :)

Juldagen
Steg upp tidigt utan att vara bakis för första ggn i världshistorien pga måttligt drickande kvällen före Sen skjutsade Pappa mig till bastuträsk där jag blev hämtad av Martin oh hans Mor, Lunch i Avaborg sen bar det av till IKSU i umeå där det blev Beachvolley och bad, härligt efter allt frossande. Natten tillbringades I Avaborg Innan färden fortsatte Mot Skellefteå.

Och här sitter Jag nu och listar ärenden som ska göras på stan i morgon, DVS 2 ärenden sen en MASSA SHOPPING!!

ATT GÖRA MÅNDAG..
  • Hämta ut pengar från försäkringskassan samt sätta in pengar på kontot
  • Hämta ut P-piller
  • SHOPPA
  • Shoppinglunch
  • SHOPPA
  • SHOPPA
  • handla
  • Middag
  • Bio?
Just i dag känns livet riktigt Najs :)

Fick BTW blommor av Martins syrra Monica, så det blir att dra till farmor och plantera om dem i veckan :) Gillar blommor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0