Angående Kött , Skinn & Päls

Jag gillar kött, jag tycker inte ett det är fel att föda upp en ko för att ta dess mjölk, äta dess kött, och använda en jacka gjord av dess skinn.

Jag tycker päls (äkta) är fint och prakiskt.

Jag tycker inte att det är fel att använda pälsprodukter.

Jag kan föda upp en ko, förlösa den & leka med den som kalv, mjölka den som ko och sedan då triden är inne utan dålibgt samvete döda denne och äta dess kött.

Varför??

För att  det är ett djur.

Vi har fött upp dem för att de ska göra någon förm av nytta, antingen som sällskapsdjur, Arbetskraft eller boskap.



nu kommer PETA tycka att jag är en omänsklig idiot men det är jagf inte, Människan har gjort såhär i alla år, om vi inte gjort det skulle vi inte existera.

Okey, jag förstår att vi lever i ett modernt samhälle och inte behöver detta längre.

Men jag tänker inte bli vegan för det.

Är jag omänsklig?

Nej!

Jag må trycka allt detta men jag tycker även att djuren ska ha det bra i livet och att de ska dö på ett värdigt sätt.

Men då djurety är dött så är det dött..

och då tycker jag att man kan äta köttet, och ha pälsen/ skinnet på sig


Vad jag däremot kan tänka mig är att man av  miljöskäl kan äta mer vegetariskt, sen är det kul att variera sig, köpte qournbiffar nyligen och de ska jag äta med wokgrönsaker senare till veckan:) Mumsigt och miljövänligt ^^

Varsågoda och reagera..

Men det är faktiskt såhärt jag tycker. Jag hyser dock inget agg mot de som valt att bli vegetarianer & veganer, jag respekterar deras val. men jag tycker att de som gnäller så jävla mycket om detta kan ta och börja respektera oss som valt att inte gå den vägen

Peace Out!! hoppas det blir kebab i kväll :)

Kommentarer
Postat av: Malinsofielarsson

Vad är mina tankar angående ditt inlägg...

BARA DJUREN DÖR RÄTT OCH VÄRDIGT FUNKAR ALLT!

2009-02-16 @ 10:29:42
URL: http://mycketsuburbia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0