Gratis P-piller för alla under 25

http://www.aftonbladet.se/wendela/article4465172.ab

Jag tycker att det är en jättesmart idé. och eftersom att det verkar fungera då aborttalen sjunker så bör vi införa detta.

Vissa säger att då kommer man att sluta att använda kondom, men jag tycker att man alltid bör kombinera kondom och p-piller.

Om man nu har ett förhållande och båda parterna är friska så kan man väl självklart vara utan då tjejjen käkar piller.

Men om man är ute och hoppar mellan partners så ska man ju självklart använda kondom också, Det kallas vanligt sunt förnuft för fan.

Jag tror att fler skulle börja äta p-piller om det blev gratis, har hört att de subventioneras i andra län men Västerbotten är enda länet i sverige som inte ger någon som hellt rabbat till unga.

Så även om dom väljer att Inte ge gratis p-piller så kan dom åtminståne ta och rabbatera p-piller för unga i Västerbotten efersm alla andra län verkar ha fattat hur praktiskt det faktiskt är med p-piller.

Om man är ett par så kan man ju dela på kostnaderna för dem

Om man inte är ett par så tycker jag att det är tjejjens ansvar att äta p-piller, och killen ska fanimej alltid ha kondom, då har man gjort den ultimata kombinationen och båda har bidragit med sitt

Kommentarer
Postat av: Kim

Knullgummi yay!

2009-02-22 @ 00:53:38
URL: http://kimpastompa.blogg.se/
Postat av: Kim

Men för övrigt låter det vettigt det du säger :)

2009-02-22 @ 00:54:09
URL: http://kimpastompa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0