Hobbymekanikern... :/

Pappa ringde och frågade om bilen brukade gå varm
-gå varm? sa jag.. innan jag förstod vad han menade.
-Gå ut och kolla kylarvätskan..
-öööh??? okey

Jag klädde mig gick ut och sopade av bilen för att sedan kolla kylarvätskan
Problem nr.1: Hur öppnar man motorhuven? Jag ringde pappa och fick direktiv
sem fick han vägleda mig i vilka lock jag skulle öppna och vi kom fram till att jag bör köpa en liter färdigblandad kylarvätska och fylla på bilen med ca 1/2 liter..

Det var en spännande upplevelse

Det ironiska i det hela var att jag då pappa ringde såg på sveriges värsta bilförare och hade då kommit fram till att jag inte visste hur man bytte däck på bilen. men att byta däck kan inte vara så svårt tänkte jag. och sen får man helt plötsligt uppdraget att helt själv kolla kylarvätskan i bilen..

Nej, det börjar vara dags att lärs sig lite om det mekaniska då det gäller bilar.. Pappa kan inte alltid sköta allt.

Eller så gifter jag mig med en bilmekaniker, fast om man ska göra så måste jag skaffa mig ett med en datatekniker och en rik oljeshejk också.. för att få kompensera för mina brister inom dessa områden

Kommentarer
Postat av: Emma s

HAHA Matilda då :P har du inte lärt dig byta däck på bilen än :P hjälpte du aldrig pappa när du bodde hemma? :P ;) lycka till me bilen :P

2009-02-23 @ 10:34:17
URL: http://[email protected]
Postat av: MALINSOFIELARSSON

MEN BLOGGA FÖRFAN

2009-03-03 @ 17:56:34
URL: http://mycketsuburbia.blogg.se/
Postat av: Tinah

Illa... ;p



Josse? hon vet typ inte om jag lever eller ej, skulle ännu mindre tro hon visste om att jag ska designa till modevisning så tror inte det :/

2009-03-06 @ 18:22:29
URL: http://tinamedh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0