Jobbat, Stadsfesten :)

Jag har som jag tidigare sagt jobbat på bergteamet i 2 veckor, det var tokspännande att fara på traktamentsjobb i rockliden, då vi sprang runt och körde fuyrhjuling medans vi plockade skräp, det var dock mindre skoj att köra vilse i 2 timmar:P


Jag börkjade min inskolning på björkhem i veckan, 4 dagar, det har varit jättespännande och rolig5t och jag har fått lära mig massor:)
Det som var mindre roligt var då jag sista inskolningsdagen inte vaknade av väckarklockan utan av jobbet som ringer och undrar var man är (INTE BRA)
Jag skämmdes så mycket den dagen, men det kommer alldrig att hända igen.  Jag har skolat klart nu så vecka 29 så ska jag klara av att arbeta där utan handledare(!) Jag hoppas att det går bra.


I helgen var det stadsfesten :) Jag kom till stan på eftermiddagen sen kom Martin senare på kvällen och bjöd på Tacopaj :) hur gott som hellst!! Sen att vi inte åt middag förrn klockan nio är en helt annan sak :P

efter maten blev det utgång, martin var ambitiös och ställde kan (och jag som är såpass lättroad tyckte nästan att det var intressant att se på:P sen inser man att man har skaffat en kille som tar längre tid på sig att fixa håret än en själv:P

Det blev att hänga i lekparken på Nordanå där vi träffade Abbe, Olov och alla andra trevliga människor, innan vi gick på Olle´s för att dra en tequilashot och en whiskey (har varit sugen på whiskey hela veckan, träffade Josse och Emelie där också :) Kramar till er :)

På tal om whiskey, Martins citat under lördagen då jag drack ur min grogg,
"Det är klart du gillar whiskey, du är en såndär som smuttar alkohol. Till skillnad från jag som dricker"

Jaa, jag smuttar på alkoholen, vad e det för fel med det då? :P 


Lördag så gick vi ut på stan, kikade på marknaden, käka pizza i gräset och åkte en massa karuseller :) Jag fick typ dödsångest av den första "Space Jam" Den var HEMSK!!


Jag åkte den dock igen senare på kvällen och med lite alkohol i blodet så var den skitrolig :D

Jag åkte även andra saker, skeppet var också riktigt läskigt, särskillt då man hängde uppochner


Även på lördagen blev det fest på kvällen, vi cirkulerade lite ocgh träffade folk och som sagt åkte jag space jam igen med mer lyckat resultat än tidigare på dagen. vi tog oss hem nöjda och glada :)


Söndag var det uppstigning, väcka lillebror som låg bakis i min gammla (hans nuvarande) lägenhet, jag och martin sov i storebrors lägenhet som ligger just under :P)

Souvas till frunch och en vända på stan innan det var dags att packa och dra sig hemmåt för att träffa Farmor som fyller 70 i dag. Grattis farmor!!

Ännu ett "citat" (ungefärligt) från Martin, han hade förhandlat till seig ett par hängslen av en kompis på lördagen som han hade hängandes i dag (mkt snyggt faktiskt, jag e helt besatt av dem :P)
Vi var iaf inne på Carlings och jag skrattade lite åt en nätbrunja som hängde,

Martin: "Fan vad gubbigt det är med nätbrynja"
Matilda: Men är inte hängslen gubbigt då?
Martin: "nee, det är Working class"
...

Ett annat roligt uttalande på lördagen var då en kille försökte övertala mig att åka skeppet,

Matilda: nee, jag tror inte jag vågar det...
Trummisen (jocke): Du kan ju fan inte vara rädd för att åka karusell om du är ihop med en punkare.
Matilda: nehe..?

Slutsats: Vågar man vara ihop med en punkare vågar man allt ;P



Nu tror jag inte att det var ngt mer, i veckan blir det chill och planera inför Hajken i Vindeln (SPÄNNANDE :)



Tack alla för en trevlig helg!! Särskillt du älskling <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0