Ny lag kan tvinga kvinnan att behålla barnet

http://www.aftonbladet.se/wendela/article5550395.ab

Man blir ju bara så förbannad när man läser sånthär, snacka om att gå några hundra år bakåt i tiden. Visst jag må kalla mig kristen (protestant) men en kvinna ska väl få bestämma över sin egen kropp??
(jag gillar inte bakåtsträvande religiösa människor)

Om den här lagen skulle finnas i Sverige (tack gud för att det aldrig kommer att hända)
så skulle alltså min pojkvän få bestämma över min kropp?

Så kvinnan får alltså inte göra abort om killen säger nej. Skitroligt att gå omkring med att oönskat barn i 9 månader, man måste ju ha ångest resten av livet sen.

Dom kan ju inte vara friska, hopas att det aldrig går igenom, men man vet aldrig med USA

Men ok, jag föstår att männen känner sig maktlösa, och det är klart att vi ska lyssna på er åsikt, men så länge inte ni behöver bli på smällen så är det vårt val.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0