TRÄSTOCKS och vidare

Torsdag kväll
Då martin hade klorblekt sin tröja så kastade vi in den i torktumlaren och gick ner till campingen för att festa med alla andra glada människor, vi for till trästocksområdet och såg noice, där träffade jag min chef också :) hehe, sen drog vi tillbaka till campingen och flummade på tills det kändes som att det var läge att gå hem, jag hade tagin några powernaps i gräset innan jag tillslut fick hem Martin :P det blev uppvärmningen inför helgen=)

Fredag åkte vi till bergsbyn och såg film innan jag hämtades av cilla och ina, vi käkade pizza i Cillas lägenhet, snackade skit, sminkade oss och allt annat som tjejjer gör, (rätt najs att göra det då man bara hängt med punkare i en vecka) (men det är också trevligt)
Vi gick ner på campingen där cilla och ina dumpade mig hos punkarna för att gå till området. Efter ett tag gick vi andra också dit för att se lite rockband, käka souvas och träffa folk i allmänhet. Jag träffade petra och emma :) och polare från Norsjö :)

Vi gick tillbaka till campingen och jag skickade iväg martin för att hjälpa Reine och hans tjej att hitta grejjor för att dom skulle sova över hos oss :)
sen var det bara att sitat och ha trevligt, sen komma hem, sova och vara lagom bakis dagen efter.
Jag och älsklingen :)
Lördag
vakna, frukost, köpa mat på stan, köpa dricka på systemet, sitta i parken, släpa en tung väska till området sen börja festa kl halv 5.. vi for till området senare på kvällen (ungefär då veronica maggio spelade, hörde henne lite haklvirriterande i bakgrunden) Martin fick för sig att pierca ögonbrynet så jag följde med och tittade på, rätt coolt och han passar jättebra i det, sen hängde vi i öltältet en stund innan vi for förbi i lägenheten för att käka lite mackor för att kompensera för middagen som inte blev av. Sen for vi ner på campingen innan vi fick skjuts tillbaka på området för att se Totalt Jävla Mörker, fy fan vad bra dom var, jag är helt blåslagen efter att ha stått längt fram i publiken och martin rev sönder sina glasögon i  moshpiten (då punkarna hioppar runt som idiotar och knuffas), det var då reine bröt/skadade revbenet och fick uppsöka sjukvårdstältet :P
Sen for vi hem och sov :)
Martin och Sonny

Söndag
Vi vaknade, jag var bakis, det  var inte martin (som vanligt) sen for vi till Ica, Jag skulle ha mat (hot dog) martin skulle ha cigaretter, det har varit martins standard morgonritual, gå till närmsta affär, köpa cigaretter och en cola.. så har det varit hela helgen, Reine och Irma åkte hem så vi satte oss på strandkanten vid campingen en stund då jag kom på att jag ville åka gummibåt, vi hade en i lägenheten så vi blåste upp den, men då vi var klara kom vi fram till att det blir drygt med gummibåt i älven utan åror så vi åkte och badade i falkträsket, innan det blev middag och vi hämtade martins kamera i bergsbyn, sen såg vi X-men 2 tills hans buss for kl 21, sen blev det att slappa och sova


Måndag
Sprang på stan hela dagen mådde skit (vet inte varför) men det blev bättre senare på eftermiddagen och sen kom martin på kvällen :) vi for till farmor och drack kaffe sen såg vi klart x-men, sen fick jag i princip sparka hem honom för han skulle jobba. sen slappa jag och sov på soffan i kläderna :P

Tisdag
Packa för att fara hem, for förbi och tankade på statoil söder just innan jag skulle fara, det var lite spännande. Först så satte jag in kortet, slog koden och valde pump (so far so good) men när jag skulle tanka fick jag inte upp tanklocket, så jag vick be mannen vid pumped bredvid att hjälpa mig (pinsamt), men då jag väl skulle tanka krånglade pumpen men tillslut så fick jag fram bensinen... jag tankade mina 7 liter (jag hade bara 100 kr på kontot) skrev ut kvittot och körde mot kvantum för att panta lite flaskor, läste kvittot på vägen och där står dett att jag tankat 0 liter, och betalat 0 kronor... helskummt, men jag trodde det var fel på kvittoutskriften.. väl inne på ICA får jag ett samtal från en kille från statoil söder som säger att jag glömt betala(!) jag var helt förvirrad men jag skulle då köra dit och betala för bensinen iaf.... så jag körde dit och betalade, och vi räknade ut att det troligast var för att jag inte fick upp tanklocket så det tog för lång tid mellan att jag satt i kortet och börjat tanka så pumpen hade nollställt sig typ.... jaja, det löste sig iaf, men jag ska alltid öppna upp tanklocket innan jag fifflar med en bensinpump nästa gång...

Är då hemma nu.. börjar jobba i morgon :) Löninga kommer på fredag ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0