Middag á la kylrensning

I dag har jag exprimenterat med diverse grejjor jag hittat i min kyl & frys :)
Här kommer recept och resultat

Potatis & Broccolisoppa med quornbitar och Crème fraiche
Ingredienser:
1 upphittad potatis
fryst broccoli
1/2 liter vatten
1 tärning grönsaksbuljong
Quornbitar (varfri mängd)
Crème fraiche (franska örter)
diverse kryddor



Tillagning
Hacka potatis & broccoli i mindre bitar
lägg potatisen i kokande buljong koka tills den nästan mjuknat helt
Häll i broccoli och quornbitar, koka tills potatisen mjuknat helt.
krydda efter tycke och smak (själv blev det vitpeppar och curry)
Häll upp i talrik och servera med en klick crème fraiche


Resultat
Sjukt gott faktiskt =D Jag är värsta mästerkocken ju ; )
 

Kommentarer
Postat av: Malinsofielarsson

hahah Malin ska göra cookalong med mackan;D

hursomhaver jag antar att potatisen var den du haft i lådan och låtit växa till ett MONSTER!

2009-03-11 @ 11:56:15
URL: http://mycketsuburbia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0